Markedsføring via YouTube

Samfunnet i dag bugner av markedsføring, og på toppen av markedsføringskanalene finner vi YouTube, som er blant de aller mest besøkte kanalene på nett. Flere firmaer benytter seg av denne kanalen for å markedsføre seg ved å lage korte filmer.

Det største sosiale nettverket for videodeling har så langt gitt over en milliard brukere muligheten til å annonsere på en plattform der det er mulig å se, dele, lagre og kommentere filmsnuttene. Her er det mulig å markedsføre både sport, stats & vitenskap sammen. Den visuelle suksessen YouTube har fått, har gitt bedrifter stort potensiale for å nå ut til sitt publikum. Både private og bedrifter benytter seg av nettverket, som også er gratis, og du kan også lære hvordan du bygger opp innholdsmarkedsføring mot dine kunder her.

Kortfilmer – populær markedsføring på nett

Uansett om bedriften er liten eller stor: På YouTube kan alle bedrifter drive innholdsmarkedsføring rettet mot sine kunder. Lær noen triks for hvordan du når ut visuelt til youtube-hemsidainteresserte kunder i din nisje. En av de største veteranene innen onlinekasinoer har gjort stor suksess gjennom å markedsføre seg via YouTube. Unibet har så mange som 17 år bak seg i markedet og er i dag en av de aller mest kjente onlinekasinoene på nett. De har faktisk opparbeidet seg sin suksess mest gjennom YouTube, og den siste tiden har de også markedsført seg gjennom TV-kanaler med sending utenfor Norge.

Hva firmaet bør tenke på ved markedsføring på YouTube

Det er gøy å bygge opp kortfilmer på nett hvor du kan nå fram til alle de målgruppene du ønsker å nå ut til. For at din målgruppe skal finne eksakt hva du legger ut på YouTube, er det viktig at du benytter strategiske, detaljerte beskrivelser for innleggene dine. Bruk god tid til å redigere videoene og sette sammen innholdet med bilder, lys osv. Det heter seg at de korteste filmene har mest suksess. Sørg alltid for å oppdatere filmene og lag en tydelig innholdsplan og strategi. Innholdet i filmen bør nå ut til publikummet, og det lønner seg alltid å tenke over hvilke følelser vi ønsker at vårt publikum skal sitte igjen med.

 

Ønsker du bli rik på YouTube, ta med ditt dyrebare prosjekt og lær deg å lage kortfilmer!